Vervolg einde Brainwash
Naam: Tristan Graaumans
Klas: W3b
Docent: Mevr. Ritter
Naomi:
Het is al weer een paar dagen
geleden dat ik Jelle heb gezien. Ik vraag me af waar hij is. Dadelijk is er
iets erg gebeurd, ik heb hem al een paar keer proberen te bellen alleen hij
neemt niet op. Ik ben ook al bij het café geweest waar hij werkt alleen hij is
er al een week niet meer geweest. Ik maak me echt zorgen over hem. Ik ben ook
helemaal gestrest geweest de laatste paar weken, ik voel me helemaal niet goed,
en dan ook nog dat met Elise, Ik ben echt enorm blij dat ik Elise weer terug
heb, ze hadden me gewoon bijna mijn zusje afgenomen, ik vond die Rafaël echt
helemaal niks, ik mocht hem vanaf het begin al helemaal niet. Ik had dit echt
niet achter oom Evert gezocht. Hoe kan ik niet gemerkt hebben dat mijn eigen
zusje verkracht werd door mijn oom, hij was juist altijd zo aardig en
behulpzaam bij mij. Ik heb nooit gemerkt dat ze er met z’n tweeën niet waren.
En wat ik dan ook weer niet snap is dat Elise niks gezegd heeft, ze kan alles
tegen me zeggen. Aan de andere kant snap ik het ook wel, ik had het misschien
niet eens geloofd. Miss moet ik maar weer een keer bij mama langs gaan, dan kan
ik het er met mam over hebben en kan ik haar gerust stellen dat alles weer goed
is.
Elise:
Ik voel me echt opgelucht
over oom Evert. Maar ook voelt het best raar omdat hij me uiteindelijk wel uit
die enge sekte weg heeft gehaald, hoe kon ik nou zo stom zijn. Ik dacht echt
dat ik daar thuishoorde en dat ik weer een verbinding had met mijn vader. ik
ben blij dat steven zijn boerderij nog heeft en misschien vinden ze het niet
erg als ik samen met steven op de boerderij ga werken, dan neem ik ontslag van
mijn oude baan, dat was toch al te veel stress. Alleen ben ik echt bang hoe de
anderen zullen reageren, ik heb ze verraden. Wat ze gaan zeggen en doen. Ik ben
bij ze weggegaan zonder iets te zeggen of te melden dat ik weg wou gaan, ik heb
het er niet eens met mama over gehad. Ik voel me schuldig voor wat ik heb
gedaan, ik wou gewoon bijna dat Steven zijn boerderij zou verkopen om de Ark
geld te geven. Wat ben ik toch dom geweest.
Jelle:
Toen ik het nummer van
Chocolate in drukte en hem belde nam hij op en zei:’ ik weet niet wat je moet
of wat je wilt maar je krijgt het niet je zoekt het maar uit, de vorige keer
had je gekke schulden bij mij….’. en toen hing hij op. Ik wilde toen weer terug
naar Naomi gaan dus ik belde aan, maar ze was niet thuis. Daarna durfde ik niet
meer aan te bellen. Ik was te bang, te bang voor wat ik gedaan had en voor hoe
ze zou reageren op mij. Ik liep weg, ze is nu vast ongerust en boos dus ik kan
niet meer terug. Wat nu, wat moet ik nu. ik vind haar echt nog wel heel erg
leuk alleen ik kan niet meer terug niet na wat ik gedaan heb. Ik moest Elise daar
weghalen, dat was het enige wat ik moest doen, en wat doe ik? Ik ga gewoon
meedoen. Wat ben ik toch voor een sukkel. Als ik haar nu terug zou kunnen
krijgen zou mijn leven zo veel beter zijn, weer een huis, weer samen zijn. Wat
zou ik daar niet voor over hebben.
Naomi:
Wat was dat? was dat de bel,
het leek wel op Jelle, het ging zo snel ik zag het niet. Misschien was het
Jelle wel niet. Ik verbeeld me waarschijnlijk gewoon dingen. ik hoop dat hij
terug komt, ik kan hem niet bereiken. ik weet niet waar hij uithangt. Wat nu.
Misschien moet ik hem maar vergeten, alleen dat lukt gewoon niet. Wat doe ik
als hij nu wel terug komt? Hij heeft heel wat uit te leggen. Ik moet echt met
hem praten, als ik hem kan vinden. Ook moet ik echt gaan praten met Elise, we moeten
het samen gaan verwerken wat er allemaal is gebeurd, vroeger en nu. En dan
kunnen we misschien daarna samen naar mama om te kijken hoe we verder gaan.
Elise:
Toen ik wakker werd en mijn
ontbijt op had ging ik naar Naomi om te praten, ik moest haar uitleggen waarom
ik niks had gezegd. Ik ben best bang om het erover te hebben en voel me er ook
niet goed over, maar ik ga het tocht doen. Zij is waarschijnlijk ook onzeker
over wat er is gebeurd en wil ook dingen duidelijk krijgen. Ik voel me schuldig
en onzeker over wat ik heb gedaan.
Bij Naomi heb ik haar de
waarheid verteld. Ik zei dat ik alles verzweeg omdat oom Evert me dwong. Het
was ons geheimpje zei hij altijd. Ik voelde me rot, alsof ik uit elkaar viel,
maar om een of andere reden vond Naomi het niet erg. Ze begreep me juist, ze
knuffelde me en zei dat alles goed was en dat het niet haar schuld was, maar
die van oom Evert. Ik voelde me na het gesprek beter, zelfs heel goed, zo goed
heb ik me eigenlijk nog nooit gevoeld, ik was tevreden en Naomi begreep mijn
probleem. Daarna hebben we nog even samen geklets over hoe we verder gingen. Ik
zei dat ik naar mama en Steven wilde, ik wilde daar gaan wonen. Zij mocht in
ons huis alleen verder gaan. Ik vroeg nog of ze niet ook bij ons kwam wonen,
net als vroeger.
Jelle:
Ik probeer haar te vergeten
alleen het lukt me niet, ik denk steeds aan haar ik kan niet slapen, ik kan
niet eten. Ik moet weer naar haar toe, ik ga het nog een keer proberen. Ik had
ook maar kort aangebeld, en ik was al meteen weer weg. Ik ga het gewoon doen.
Nu.
Ze komt eraan wat ga ik nu
zeggen? ik kan vragen of ze wil praten? Misschien vergeeft ze het me als ik het
maar goed uitleg. Ze doet open…..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten